Saturday, May 21, 2011

Sehari di Fish Spa


Allopz...

Harini kowang watpe je???  Maklumlah ujung2 minggu ni time terbaek untuk spend time dgn family..  Harini aku cuti.  So dgn masa yg ade, aku angkut mak n adik pompuan aku g relaxkan diri kat Fish Spa.

Kat Area Shah Alam ni, aku tak sure kat mane ade fish spa.  So slalunye aku akan g ke Jusco Bukit Tinggi, Klang.  Kat aras 2 tu ade Fish Spa yg best. Why best??  Sabor.. meh aku kasi cite...huhuhu

ni la Fish Spa pilihan aku. Foot Master=)
Fish Spa ni ade byk pakej, tp aku slalu amik pakej paling jimat. RM38 untuk stengah jam.  Kat dalam ni ade byk kolam2 kecik, n dalam setiap kolam tuh ade ikan2 kecik.  So, kite boleh je pilih mane2 kolam yg digemari.huhuhuu..
penyambut tetamu kat Foot Master..ngeh2
Fish Spa ni bukanlah suatu yg baru kat Malaysia ni.  Sebenarnye Fish Spa ni sgt la bagus tau.  Bukan sekadar dok celup kaki bg ikan makan jek.  Antara kelebihan fish spa ni ialah:-
*melancarkan peredaran darah
*membuang sel-sel mati kat kulit
*membuang toksin..
*relaxing dan releksologi kaki
* terapi minda (mmg layan time ikan dok gigit2 kaki tuh)

Well, sbenarnya agak cuak gak masa 1st time nak celup kaki dalam kolam tuh.  Almaklumlah, aku ni penggeli yg teramat sgt sebenarnye.  Tp, berkat motivasi yg staff kat situ bg kat aku, aku tahankan gak.  Geli tu lama2 hilang n diganti dgn perasaan yg best coz trase mcm ade arus elektrik mengalir kat kaki.  mmg layanz..
tempat duduk yg agak selesa

antara kolam yg penuh dgn ikan (ikan2 ni ngah tunggu aku nih.ngeh2)

sebelum masuk kan kaki kat dalam kolam, kena cuci dulu..motip???phm2 la ek
Lepas dah celup kaki tu.. berduyun2 ikan datang.  Maklumlah, aku kaki aku ni kan ibarat lunch +  dinner + supper wat dorang. huhuhuhu...

berduyun2

ngeri kan?? tapi best..

layanzz...

Memang best spend masa kat situ.  Aku slalu gak g sana sekurang2nye 3bulan skali.. And nampaknye adik n mak aku pon layan g cni.  After diz leh la aku bawak dorang dtg cni lagi. huuhuhuhu....

ceria tak aku..

mak n adik aku ngah layan diri..(adik aku masa ni takot2 lg nak masukkan kaki dlm kolam tuh)

setelah selesai..cantik kan kaki kami2..hik2

Sampai kat umah, trase nak melengkapkan rawatan kaki dgn berurot plak.  Well adik lelaki aku ntah tetibe pandai plak bab2 mengurut ni.  So aku pun upah dia untuk urut ckit2 kaki aku..  Ape salahnye support adik sendiri kan???

nampak mcm pro tak?? kah3

Nway, ni lah aktiviti aku hari ni.. mmg terbaik.  mmg best.  Kowang plak macam mane???? Moh le share=)









No comments:

Post a Comment