Monday, May 16, 2011

Kau Ilhamku~GURU

Allopz...

Hari ni sgt2 spesel untuk sume warga Malaysia yg pernah bergelar pelajar.  Tak kire lah skulah tadika ke, Skulah Rendah or Skulah Agama skali pon. U Know why??? Coz hari ni kite sume merayakan para pendidik a.k.a guru-guru seMalaysia..


Aku ingat lagi time darjah 1dulu, kalo org tanya ape cite2 aku bila dah besaq, secara OTOMATIKNYE aku akan menjawab CIKGU.  Pertamanye sbb aku jelez CIKGU2 dapat makan kat tempat khas time rehat. Takyah berebut2 chop tempat mcm aku.  Aku penah seludup masuk ruang makan CIKGU, atas meja siap ade pasu bubuh bunga, siap ade jug air kosong free.  Meja makan kitorang xde pun mcm tuh. Hari2 kena bawak bekal air. Tu yg aku jelez.

Keduanye sebab CIKGU byk cuti.  Kalau aku cuti sekolah, Cikgu nak mengajar sapekan?? dah tentu la CIKGU  pun kena cuti. Tol Tak pemikiran budak Darjah 1 nih?? Sebab tu aku nak jadi CIKGU.  Sebab dalam setahun, banyak kali aku dapat cuti free.  Belum tolak Annual Leave lagi.  Silap2 AL aku simpan takyah pakai lansung.

Ketiganye, aku dah nekad, kalo aku jadi CIKGU, aku nak request ngajor sesi petang. Sebab aku leh bangun lambat.  Aku leh tengok cite Ultraman dulu sebelum gi skulah.  Paling best, sebab aku leh makan kat umah dulu.  Maklumlah duit blanje mak aku bg RM1 jek. mane cukup nak beli nasi lemak lg..Jajan lg..Ice Cream..aku ade byk komitment tau.

Sebab Terakhir, aku nak jadi CIKGU sbb aku nak meraikan HARI GURU.  Cube kowang2 bayangkan... Satu kelas ade 30-40 org murid.  kalo setiap org dalam kelas bg sorang 1 hadiah?? Satu kelas aku dah dapat 40. Kalo aku ngajor 3kelas?? Tak ke 120 hadiah aku dapat?? Silap2 aku leh bukak kedai hadiah lepas tuh.  bestnyee.....

Maybe sebab niat2 terpesong aku nilah, aku tidak ditakdirkan menjadi CIKGU.  Dah beberapa kali dah aku apply KPLI, DPLI tapi hasilnye masih kosong.  huhuhu...  Aku still positif dalam hal ni.  Lum ade rezki katenye...Maybe rezki aku kat benda len.. sape tau kan????

Nway, sempena Hari Guru ni, aku nak wish sume Cikgu2, Letcurer, Ustaz n Ustazah aku.. TQ sebab mendidik aku.  TQ sbb bertahan dgn kenakalan aku..huhuhu... untuk itu, aku hadiahkan sejambak bunga untuk para guru... nah!!

SLAMAT HARI GURU=)....
SALAMZ....

1 comment:

  1. fuyoooo! bestnya cita-cita dia yer....byk btol sbb musabab...nnt sama-sama kita jadi cikgu k..hehe

    ReplyDelete