Wednesday, May 18, 2011

Detik2 Mencemaskan

Allopz,

Aku memang terbiasa kunci pintu setiap kali aku masuk bilik. Yelah, walaupun duduk dengan family sendiri, still kena amik langkah berjaga-jagakan. huhuhu

Nak dijadikan citer, smalm mak aku nak wat kelainan ckit. dah hari2 makan kat dalam umah. So, smalam wat ala2 BBQ kat depan umah. Just untuk family member je r.. Oleh itu, kipas yg sedia ada dlm bilik aku dibawak keluar. Aku plak after mandi, nak bersiap dlm bilik la mcm bese(xkan aku nak tukar baju kat hall plak kan??).Dengan condifent nye aku kunci pintu macam biasa and bersiap2 seadanye...

Dah elok2 pakai bedak sume, aku pun pulas tombol pintu nak kuar. pulas2 tak bukak2 gak pintu bilik aku. Pelik gak time tuh. Banyak kali gak aku pulas, OMG Im Stuck!  Aku dah panik, ketok2 pintu nasib baik adik aku ade kat luar.  Dia pown pelik gak pehal aku dok ketok pintu dr dalam bilik,
tombol pintu asal. comel je kan???

Aku takla takot mende pown terkunci kat dalam bilik tuh.  Tapi yg tak bestnye, aku terkunci disaat2 kipas angin xde dalam bilik. Tu yg tak best. Bilik aku xde tingkap, bygkan betapa panaznye aku kat dalam tuh. Dah macam duk dalam oven Panasonic..huhuhu

step 1st untuk operasi menyelamat

2nd step

3rd step: masih ade sisa2

final step: pintu dah terbukak time ni. cian en pintu


Nway, dekat stengah jam kat dalam bilik tuh, akhirnye aku berjaya gak kuar.  Nasib baik aku.  Kesian pintu bilik aku. Pasni aku kena tumpang bilik org len if nak salin baju.huhuhu....

adik aku a.k.a penyelamat mlm tu..huhuhu

No comments:

Post a Comment