Friday, May 20, 2011

Jangan Mudah Melatah

Salamz...

Sebagai manusia, I know, NO ONE is Perfect. Sebab tu la kite sesama manusia ni digalakkan saling menegur, saling membantu. Kite ni sume lebey kurang sama je.. ade kelebihan, ade kekurangan.  Sebab dah tertulis, hanya ade seorang Hamba Allah sahaja yg bersifat Maksum, iaitu Rasullullah SAW.

Aku faham, manusia ni pelbagai ragam.  Ade yg berfikiran terbuka, ade yg sempit, ade yg xnak pikir lansung.. Mesti kowang pelik tengok aku tetibe membebel kan??  Well, sebenarnya, baru2 ni aku mengalami or berhadapan dgn situasi manusia yg cepat melatah+pantang ditegur..hai..Masya-Allah..

Aku ni taklah hebat mane.Sebab kalo aku hebat, aku dah duduk kat kusi CEO tuh. But nope, aku same jek mcm kuli2 yg lain.  Cume diberi sedikit kepercayaan oleh bos aku untuk menyetelkan beberapa kerja.  Well, kerja nye simple je, just wat follow-up untuk kes2 yg agent tak dapat setelkan. Kira aku tapis dulu sebelum dihantar ke department yg sepatotnye lah.  

Sambil dok wat keje tapisan tuh, ade lah beberapa agent datang bertnya soklan itu n ini, dimana yg aku rasa, aku mampu jawab, aku jawab.  Seboleh2nye, aku akan jawab dgn tepat coz if ku jawab sambil lewa, aku gak jd magsa masa sesi penapisan tu kan.. Bagi aku biar dorang bertnya dulu sebelum aku tapis kes.  Kalo aku dah tapis baru nak tanya..mmg angin la kan..

Yg lawaknye bile aku dok mengomel pasal kes2 yg aku tapis, ade plak yg trase hati sbb ingat aku sound agen2 yg datang bertanya..  Ello...tak pernah dgr ke 'Malu bertanya sesat jalan?' aku sgt2 la faham macam mane jd budak baru coz aku masuk keje bukan terus jadi senior ok.  Tp dear..kalo baru tegur ckit dah trase, susah la.. ===> aku ade tegur ke?? huhuhu...

Cube bukakan minda, tak semestinye bila org marah2 tu marah kan awk.  cube dapatkan kepastian.. Cube bertanye.. Aku bukannye garang pown;p.....Jangan mudah melatah, dear.. 

2 comments: