Tuesday, May 10, 2011

Projek Hari Ibu

Allopz.. Slamat Hari Ibu…. Ase lum terlewat ag aku nak wish Hari Ibu kan?  Walaupun aku guna panggilan mama instead of Ibu=). Tak kisah lah ape pun panggilan, namun yg pasti, wanita yg bergelar mama inilah manusia pertama yg bertakhta dihatiku…

Erm, post kali ni gua x mau emo lebey2.  Cukup suda..  Sempena hari Ibu ni, aku n adikz aku Qila wat projek baiiikkk ppuunnnyeee(sambil angkat ibu jari kay).  FYI, adik aku nih baru habis belajar kat UiTM Penang.  3 Tahun kat Penang tuh kata ko, barang2/baju2/buku2 die..mak aii..takyah nak explen lebey2 r.  kowang leh imagine kan??  Nway, memandangkan aku mmg cuti hari tuh, maka kitorang decide untuk kemas bilik 150% n ubah ckit2 susun atur bilik. Huhuhu…
sebelum berkemas..MasyaAllah...
proses penyapuan bilik
longgokkan sampah=)

Aku ni mmg cepat bosan dgn susun atur bilik.  Sebab tu kadang2 3bulan skali, aku akan rotate perabot bilik aku.  Tp maklumlah share bilik ni, kalo nak mengemas kena cukup ahli.  Takot terbuang brg2 yg tak patot dibuang..(ok x alasan nih??) huhu…  Nway, bilik aku kecik je.  Biasa r umah teres sederhana n bilik aku bilik middle.  So, ruang agak terbatas r.  Perabot dalam bilik pon skadar standard jek. Katil, almari baju, rak buku, almari makeup(aku ngah pk nak buang ni, semak!)


almari make-up yg disusun atur

rak buku. satu lagi aku letak kat luar bilik.semak1

bebear pemberian en tunang. yg tgh2 adik aku nyer

bunga ni dah lama aku simpan. chop! bukan exbf bg ek.. ni BFF(nawal) aku bg masa aku grad degree dolu..

Aku paling suke tgk bilik after berkemas.  Layan jek pemandangan tuh walaupun xde benda baru yg aku letak.  Yg penting, setelah dirombak susun atur bilik nih, cun la ckit. Huhuhuhu…  Jadi ni r projek aku time hari ibu.  Takde kena mengena ngan Ibu pun kan???  Sebenarnye ade, sbb setelah bilik ku berubah bentuk, barulah muka mak aku tak berkerut tengok bilik anak dara dia.  Hahahaha….  I Love You Mama! =)


Hadiah untuk mama sempena hari Ibu.(kongsi 4bradik ngan kakak n adik2 aku)



2 comments: