Monday, August 22, 2011

Soal Hati

Assalammualikum...

Hi korang, camne dgn persiapan raya?? okay ke??  Aku tengah agak cemas coz gaji tak kuar lg.  Sempat lagi ke nk tukar duit raya? If tak sempat, adik2 n anak2 buahku..jgn salahkan den, salahkan my bos. huhu..

Anyway, beberapa hari kebelakangan ni..byk aku terbaca kisah2 sedih kawan2di FB. Ade yg kekasih curang, suami terkantoi, dan tunang berscandal(opsss!! mcm panaz je post ni)  Anyway, aku ase aku bukan insan yg tepat untuk mengomen tg perkara tersebut.  Cuma ade beberapa perkara yg aku kurang setuju dgn tindakan kawan2. 

Pertamanya, walaupun FB ni kadang2 tempat meluahkan perasaan, tapi jgnlah smpai cite dlm kelambu pun nak dipaparkan untuk bacaan umum.  Mana tau, ape yg kite sangka tu bukan perkara sebenar. Pusing2 kite jugak yang malu.  Dan sekiranya perkara itu benar(mintak2 dijauhkan),dgn cara mengpostkan pada public takkan dapat menyelesaikan masaalah.  Sebaiknya, berbicara dr hati ke hati. Komunikasi itu sgt2 penting.  Takde masaalah yg tak dapat disetelkan dgn izin ALLAH. Percayalah pd ketentuan Nya.



Seorang sahabat aku pulak, belum bertunang, apetah lg berkahwin.  Tp awal2 dah kena control dgn BF.  Semua kawan2 lelaki di FB (termasuk sahabat 1sekolah) diremovedkan dr FB sahabat aku oleh "bakal suami" dia.  Kesian aku rasa. Tapi nak komen lebih2 pun tak boleh.  Dah itu pilihan hatinya..Aku cuma dapat berdoa semoga dia dan lelaki tersebut akan ade sifat percaya dlm hubungan. Kalo awl2 lagi dah xpercaya, hurmmm... macam mane la nanti nak bersama.  tapi percaya sgt pun xleh.  sbb nanti disalah guna plak.  


Sebagai sahabat, aku harap sahabat2 aku yg berkenaan tabah dan sabar menempuh dugaan dlm hubungan ni.  Kadang2 dgn sifat sabar yg akan membantu kite melepasi segalanya.  Sebagai sahabat, aku sentiasa mendoakan yg terbaik pada kawan2 aku..Aminn...

No comments:

Post a Comment