Saturday, January 4, 2014

Selamat Tinggal Kenangan; 2014 Cabarlah Aku!!

2013- Terlalu banyak cerita, terlalu banyak dugaan. Bermula dengan keindahan, berliku di pertengahan dan penuh pengajaran disepanjang perjalanan. Ya, hidupku tidak terhenti disini. Selagi diberi peluang olehNya untuk ku terus bernafas di bumi pinjaman Allah ini, akan aku teruskan sedaya yang mampu. Aku masih kehausan doa dan tunjuk ajar dari kalian. Semoga diri ini terus tabah dimasa akan datang..

~ memori ini takkan pernah padam, akan disimpan dan dijaga serapi mungkin. Langkah kuatur perlahan, penuh harapan berserta doa.. semoga 2014 bakal mengukir kenangan semanis impian.. InshaAllah~
Kata2 itu telah aku paparkan di FB aku sendiri awal tahun baru yang lalu..  
Tak sangka kurang dari 10hari aku akan berumur 29tahun.. 
Jika tahun lepas, aku bagaikan boleh menarik nafas lega dengan keadaan diri sendiri.  
Jikalau aku masih mampu tersenyum 
tatkala hati merintih, itu bukti
kekuatan diri ini..
Aku telah berkahwin, mendapat kerja yang baik, kesihatan yang baik dan sebagainya..  
Walaupun sewaktu itu, aku masih belum dikurniakan zuriat, aku masih gembira dengan diri dan keadaan aku.

Tahun ini, aku kembali sendiri.. 
Owh tidak~ ini bukanlah suatu keluhan! 
Sekadar peringatan untuk diri ini supaya tidak mudah berasa selesa dengan keadaan yg sedia ada.  
Aku masih belum berputus asa dengan diri ini..
Hidup masih diteruskan! 
Aku masih memiliki keluarga, sahabat dan teman2 yang sentiasa menyokong aku..

Jadi 2014~ cabarlah aku dengan apa saja dugaan! 
Aku yakin aku mampu menempuhnya.. 
Allah bersamaku, dan aku pasti selagi aku masih memiliki agama teragung ini, aku boleh menempuh apa jua rintangan dan dugaan!


Aku yakin aku boleh!!

No comments:

Post a Comment