Tuesday, April 8, 2014

Aku Wanita

Assalammualaikum..

Kesibukkan diri dengan tugasan harian sering membuatku kekurangan masa untuk diri sendiri apatah lagi mengupdated kembali blog kesayangan ini. 
Sebenarnya begitu mudah untuk kita berubah menjadi lebih baik dari semalam, tetapi yang paling sukar adalah untuk terus maintain atau istiqamah.  Itulah yang terjadi pada diri ini, selalu lalai dan alpa.  Berkobar-kobar pada permulaan, baru suku perjalanan, diriku sudah mula goyah.  MasyaAllah~

Coretan aku kali ini lebih kepada luahan hati.  Perginya suami mengadap ilahi terlebih dahulu dari ini bagaikan satu tamparan hebat buatku.. Sesungguhnya janji Allah itu pasti!  Yang hidup pasti akan pergi jua suatu hari nanti.  Menanti di alam roh untuk ditentukan nasib di Padang Masyar tatkala sangkakala berbunyi.

Seringkali aku bertanya pada diri, cukupkah bekalan aku disana? Adakah insan yang sudi mendoakan kesejahteraan aku jika aku tidak bernafas lagi? Atau.. mampukah aku bersendirian sehingga diri ini dijemput Allah? 

Sesungguhnya, Allah menjadikan wanita itu dari tulang rusuk seorang lelaki kerana itu wanita itu perlu didampingi, dilindungi, dan  disayangi.  Begitu Allah menyayangi kaum wanita sehingga Dia tidak mahu wanita itu bersendirian sejak dari mereka lahir. 


Bismillahhirrahmannirrahim...
Ya Muhawilal Akhwat ( yang Maha mengubah keadaan), (Khawwil akhwalana) ubahlah keadaan kami (Illa akhsanil haq) ke keadaan yang lebih baik
Hasbunnallah wani’mal wakil, ni’mal maula wa ni’mal nashir ( Cukuplah Allah sebagai wakilku, cukuplah Allah sebagai penolongku)

La haula walakuwata illa billahil alliyyil adzim.. Amin Ya Robbal Alamin..

No comments:

Post a Comment